Vaata, milline võib tulevikus olla alkoholireklaam
"Terevisioon" pani kokku alkoholireklaami, milles on räägitud vaid tootest endast, ei ole kasutatud muusikat ega vihjatud, nagu kaasneks alkoholi tarbimisega meeldivaid sotsiaalseid olukordi.
"See on tuntud Eesti viinatootja Eestis toodetud viin ehk alkohoolne jook. See teeb purju. Viin on maitselt kibe, värvusetu ja etanoolisisaldus on 40 protsenti," kõlaks "Terevisiooni" koostatud viinareklaam, mis peaks vastama igati plaanitavatele uutele alkoholireklaami piirangutele.
"Tegelikult see oli natuke liiga karm, päris nii hulluks see asi ei lähe," märkis tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski. Regulatsiooni eesmärgiks on aga leevendada olukorda, kus alkoholireklaamist puudutab alla poole infost toodet ennast ning reklaamitakse justkui toredat olukorda, mille alkohol loob.
Eile ilmus uudis, et sotsiaalministeeriumis valminud eelnõu piirab alkoholireklaami ja alkoholi kättesaadavust, muu hulgas keelatakse müük tanklates ja toitlustusasutustes kaovad happy hour'i pakkumised. Lisaks sellele soovib sotsiaalministeerium kohalikele omavalitsustele tagasi anda õiguse piirata alkoholimüüki toitlustusasutustes.
Vastavalt kavandatud eelnõule ei tohi alkoholireklaam edaspidi sisaldada helilisi ja visuaalseid kujunduselemente. Täielikult keelatakse alkoholi välireklaam.
Toimetaja: Kertu Loide