Eurovisioon kasvatas noorte vaatajate seas populaarsust

Eurovisiooni lauluvõistlust jälgis tänavu üle maailma 182 miljonit inimest 40 erinevast riigist. Lauluvõistlust vaatas sel aastal ka märgatav hulk noori.
Umbes 45,3 protsenti 15-24-aastaseid jälgis finaalvõistlust teleekraanidelt, mis on kaks protsenti rohkem kui eelmisel aastal. Noorte vaatajate arv oli Eurovisiooni ajal neli korda suurem kui mõõdetud telekanalites keskmiselt, teatas EBU.
Veebis vaatas Eurovisiooni nädala jooksul 40 miljonit unikaalset kasutajat 225 piirkonnast. 72 protsenti Youtube'i publikust olid alla 35-aastased. Sotsiaalmeediakanalitel oli Eurovisiooniga seotud viis miljonit erinevat tegevust, 70 protsenti neist toimus Instagramis.
Võitjariigis Hollandis saavutas Eurovisioon viie aasta kõrgeima vaadatavuse. Finaali vaatas keskmiselt 4,5 miljonit inimest, mis moodustab 73,4 protsenti kogu vaatajaskonnast.
Korraldajamaa Iisraeli ringhäälingu KAN vahendusel tõusis vaatajate arv eelmise aastaga võrreldes 24 protsenti ning lõi sellega üle pika aja vaatamisrekordi. Viimati oli Eurovisioonil nii palju jälgijaid 2003. aastal.
Ka Itaalias oli Eurovisioon väga menukas, võrreldes eelmise aastaga vaatas lauluvõistlust viis portsenti rohkem inimesi. Saksamaal näitasid Eurovisiooni vaatajanumbrid viimase üheksa aasta parimat tulemust, kui telerite ette kogunes 7,6 miljonit inimest. Islandil kogunes Eurovisiooni vaatama 98,4 protsenti telerivaatajatest, kui riik pääses üle viie aasta taas finaali.
Üleüldiselt aga kahanes Eurovisiooni vaatajate arv veidi, eelmisel aastal vaatas Euroopa suurimat lauluvõistlust 186 miljonit inimest.
Toimetaja: Rutt Ernits